Kremalı Et Sote


Tarifi lezzetibol'dan aldım. İsmi 'beef stroganoff' idi, bir hayli değişiklik yapmadan önce :) Dana eti yerine -babam öyle tercih ettiği için ve daha sağlıklı olduğu için- kuzu eti kullandım, bir de hardal ilave ettim. Ve de mantar bulamadığım için koyamadım maalesef, bence olsaydı çok yakışacaktı.

Bugün Karşıyaka'da açıklanması zor bir mantar kıtlığı vardı. Çarşıdaki marketler, manavlar, hatta Girne ve Bahriye Üçok'taki marketlerin hiçbirinde ya yoktu ya da son kalan 1-2 paket, atılmayı bekler gibi duruyordu.

Bütün değişiklikler bununla sınırlı değil; misafirlerden biri hamile olup soğan yiyemediği için soğansız yaptım (lezzeti geçsin diye 4'e bölünmüş 2 soğanı sararıncaya kadar kavurdum ve sonra attım). Ve hatta annemin tansiyonundan dolayı tuzu da çok azdı. Böylece bambaşka birşey oldu, ama gayet lezzetli oldu :) Aşağıya orijinal ölçüleri yazıyorum.


Malzemeler

1 kg. kuzu eti (tarifteki dövülmüş dana bonfileydi)
500 gr. mantar
1-2 soğan
1 çorba kaşığı un
1 su bardağı su (yaklaşık)
150 ml. krema
zeytinyağ / tereyağ
hardal (toz hardal yoktu, sosunu kullandım)
tuz, karabiber

Yapılışı

Soğan 2 dakika kavrulduktan sonra ince uzun (jülyen) kesilmiş etler ilave edilir. Suyunu çekince ince doğranmış mantarlar eklenip pişirilir. Hepsi piştiğinde kıvamını koyulaştırmak için un ilave edilip karıştırılır. Krema, tuz ve baharatlar ilave edilir. Tekrar kaynama noktasına gelince yemek hazırdır.

Mantar olmadığı için 1,35 kg. et kullandım. 7 (belki 8) kişi için yeterli.

Yorumlar

  1. nefis görünüyor canım afiyet şeker olsun.bereketli iftarlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık. Gayet güzel görünüyor.
    Sevgiler...
    www.mutfakmaceralari.com

    YanıtlaSil
  3. vayyy et -mantar ve krema bir arada ha. kesinlikle denenecek.ellerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  4. pek leziz görünüyor. gerçekten mantar da olsa tam süper olurmuş:)

    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canım
    Tarifi ne kadar farklı ve güzel yapmışsın. Bazen elde malzemeler kalmayınca ortaya çok dahfarklı bir yemek çıkabiliyor:). İçine hardal koyunca tadı nasıl oldu acaba. Bir daha sefere bende böyle deneyeceğim.
    Nazik davranışın için çok teşekkür ederim
    Ellerine sağlık canım
    Kucak dolusu sevgiler hemşerim. (karşıkalıyım 35 buçuk)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder