Kolay Poğaça




Tarifi sefertası'ndan aldım. Pratik bir tarif, poğaçanın içi-dışı bütün malzemeleri bir arada yoğurup bezelenip pişiriliyor, zaman kazandırıyor.



Malzemeler


125 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
250 gr. beyaz peynir
2 yumurta (1'inin sarısı üstüne sürülür)
1 tatlı kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
1 demet dereotu (demetler küçük olduğu için tamamını kullandım)
1/2 demet maydanoz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un


Yapılışı


Tereyağ, sıvı malzemelerle birlikte karıştılırılır. Çatalla ezilmiş (veya rendelenmiş) peynir eklenir, azar azar un eklenip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulup dinlendirilir. Bezelenip yumurta sarısı sürülür ve 180 dereceli fırında pişirilir. 


Hamurun içinde peynir olduğu için poğaça hamuru gibi olmuyor, biraz yapışkan oluyor, endişe etmeye gerek yok.


Not: Mahlep koymayın; ben ilk yaptığımda mahlepli yapmıştım, sonra mahlepsiz denedim ve bence daha güzel oldu.



Yorumlar

  1. Poğaça tadında, kurabiye kolaylığında enfes bir icat. Ne poğaça kıvamında ne de kurabiye. Biraz yumuşak, sanki beklemiş bir poğaça gibi. Ama lezzet, başta da belirttiğim gibi, "poğaça tadında". Denemeye değer diyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bir kere de siz deneyin Akif Bey, biz yiyelim madem :)

    YanıtlaSil
  3. Yok, böyle daha iyi... Birilerinin de yemesi gerekiyor di mi? :-P

    YanıtlaSil
  4. Yillar once komsum yapmisti bu pogacadan, sicak sicak sitenin kamelyasina getirmisti, o gundne beri cok severim, ellerine saglik arkadasm

    YanıtlaSil
  5. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR HEMEN BU AKŞAM BU TARİFİ DENİYORUM VE YARIN SABAH KAHVALTISI İÇİN İŞ YERİNE GETİRİYORUM MELİHA ABLA İYİ Kİ VARSIN...

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Canım benim, sen de iyi ki varsın. Çok şekersin :) Eşine selamlar, Ege'yi de öp benim için :)

    YanıtlaSil
  8. Elif'çim, sevgiler bizden :)

    YanıtlaSil
  9. Bayılıyorum böyle kolay tariflere..
    Ellerine sağlık canım..
    Tam benlik..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. elinize sağlık ben bunun ceviz ve zeytinli versiyonunu sık yapıyorum çok lezzetli oluyor peynirlisinide arada yaparım.hatta yarına yapayım bir aksilik olmazsa...iyi günler....

    YanıtlaSil
  11. Ohhh tak takıştır gibi olmuş.
    Ellerine sağlık Meliha.

    Kolaycı anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Çiğdem :)

    YanıtlaSil
  13. yapımı çok kolay tadıysa süper tekrar çok teşekkürler paylaşımların için çok öptüm...

    YanıtlaSil
  14. Rica ederim, afiyet olsun. Ben de bunu ilk yaptığımdan sonra hemen bir daha yapmıştım. Buzluğa attım, arada iş yerine götürüyorum, ara öğün olarak.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder