Müceddere


Güneydoğu mutfağına ait, tarifi 24Kitchen aşçılarından Maksut Aşkar'dan öğrendim. Beğendik, tekrar uygulamak üzere burada yayınlayabilirim :)


Malzemeler

2 su bardağı bulgur
1 su bardağı yeşil mercimek
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı domates salçası
1 soğan
tuz, pul biber
zeytinyağı + tereyağ

Yapılışı

Mercimekler sıcak suya koyulur. Tencerenin kapağı örtülüp kısık ateşte 15 dakika pişmeye bırakılır. Maksut Aşkar soğanın tamamını salataya doğrar gibi uzun dilimler halinde doğrayıp yarısını ayrı bir tavada tereyağda kavurarak pilav piştikten sonra üstüne gezdiriyor. Benim pişmiş soğanla aram olmadığı için çeyrek soğanı o şekilde yaptım ve kendi tabağıma koymadım, pilavın içine giren kısmını ise yemeklik doğradım. 

Pilav tenceresinde zeytinyağda (tereyağı da ekledim) soğan kavrulur, ardından az suda ezilmiş salça eklenir. Tuz ve az miktarda pul biber sonra bulgur eklenir. Bu arada 15 dakika dolacaktır, mercimek süzüp tencereye ilave edilir. Hemen 3 bardak sıcak su eklenip kısık ateşte üstü örtülüp pişmeye bırakılır. 

Yorumlar